Garnlindade flaskor

2013-02-20 ∞ 18:08:56
I början av månaden lade jag ju ut en liten sneak-peek på ett DIY-projekt jag håller på med. Jag är långt ifrån klar, och kommer nog inte vara det än på ett tag heller. Därför tänkte jag visa en bild som jag har använt som inspiration istället, så att ni får se vad det är jag pysslar med någon gång.

Foto: Craft & Creativity
 
Garnlindade flaskor! Det är pilligt och tar tid, speciellt när man kombinerar en stor flaska med tunnt garn. Men visst blir det hur snyggt som helst? På Craft & Creativity har de använt garn i olika färger för att göra dem randiga, min kommer bara bli enfärgad när den väl är klar. Därefter har jag även planer på att linda in en mindre glasburk i garn också!
 
Hur gör man då? Jo, först och främst behöver man såklart en eller flera glasflaskor i valfri storlek och form. Jag valde att pilla bort etiketten på min flaska, men det går nog lika bra om den sitter kvar. Sen behövs garn, även det i valfri storlek och färg, samt ett decoupagelim eller decoupagelack. Därefter penslar man på lim/lack och fäster garnet, enklast är att pensla lite lim/lack i taget eftersom att det torkar ganska snabbt. Väljer man ett tunnt garn tar det förstås längre tid, men av bilden ovan att döma så är det nog värt det!

Kommentarer
Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist
2013-02-20 @ 21:06:00
http://stargirlphoto.blogg.se/

Sv: Tack :))

Christine&Paris
2013-02-21 @ 12:12:08
http://christineiparis.blogg.se

Häftigt det ser ut! Jag har dock inte tällräckligt med tålamod för sådana pilliga projekt ;)

Svar: Haha, ja, tålamod är nog bra att ha när man garnlindar flaskor!
Hanna // My Residence

Emelie Petersson
2013-02-25 @ 16:51:42
http://syrum.blogg.se/

Åh, detta brukade jag och min farmor göra när jag var liten.

sandra johansson
2013-03-02 @ 21:47:01
http://sajohansson.blogg.se

smart :D


Jag besvarar kommentarer i bloggen, så se till att komma tillbaka!
Är tyvärr inte intresserad av reklam, tävlingar, länkbyten etc.

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-postadress: (frivilligt och visas ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback